Adobe Connect - Hurtigstart for værter
http://www.deic.dk/qs_vaerter
1. Log på: https://c.deic.dk (Eller åbn dit møderum direkte via specifik URL: f.eks. https://c.deic.dk/xxxxxx)
2. Åbn møderum: Klik Meetings > dit møderum > Enter Meeting Room. (Har du intet møderum: klik New Meeting > skriv navn > klik Finish).
3. Installér Connect Add-in: I møderum: Klik på "Help > Install Adobe Connect Add-in", øverst til højre, og følg vejledning. Me-nupunktet forsvinder efter installation.
4. Test lyd: I møderum: Klik Meeting > Audio Setup Wizard, og gennemgå vejledning.
5. Aktivér mikrofon: Klik på mikrofon-ikonet , øverst i møderum. Klik igen for at deaktivere mikrofon.
6. Aktivér kamera: Klik på kamera-ikon , øverst i møderum, og dernæst Start Sharing i videorude. Klik på pause-ikon i video-rude for at benytte et billede i stedet for video. Klik igen for at deaktivere Kamera.
7. Invitér deltagere: Klik > Meeting > Manage Access & Entry > Invite Participants > Compose Email. Tilføj mødedeltagere til email og send invitation.
8. Modtag deltagere: I møderum: Acceptér deltagerne, via besked i øverste højre hjørne , når de logger ind i mødet.
9. Mødeledelse: a. Henstil til deltagerne, at de ikke klikker på noget med mindre de 100% kender funktionaliteten. b. Giv deltagerne en rolle: Klik på en deltager i Attendee List og vælg en rolle:
1. Participants: de kan skrive i chat, række hånd op, downloade filer, stemme (Polls)
2. Presenters: de kan bruge mikrofon, kamera, vise præsentationer og skærm m.m.
3. Hosts: de kan næsten det samme som dig, værten for mødet
10. Sluk for deltagers mikrofon: Ved støj e.l. slukkes for deltagers mikrofon: Klik på deltagers navn > Mute Attendee
11. Quick Start Guide til funktionalitet i Connect: Klik på dette link for at åbne: seminars.adobe.acrobat.com/vqs-hosts/
Sprog Dansk