Adobe Connect - Hurtigstart for brugere og gæster
1. Log ind i møderum: Du skal modtage link til møderum fra værten (Host): F.eks. https://c.deic.dk/xxxxxx.
a. Vælg Enter with your login and password, hvis din institution står i rullegardinet: Select home organisation.
b. Vælg Enter as Guest, hvis din institution ikke er i listen, og du ikke har modtaget login-information.
c. Vil du selv afholde møder, følger du i stedet denne vejledning: Hurtig start: Værter
2. Afvent adgang: Værten skal acceptere dig som deltager, eller du har direkte adgang.
3. Roller: Værten giver dig én af tre roller:
1. Participant: du kan skrive i chat, række hånd op, downloade filer, stemme
2. Presenter: du kan bruge mikrofon, kamera, vise præsentationer og skærm m.m.
3. Host: du kan næsten det samme som værten
4. Adgang til funktioner og roller: Skriv til værten (Host) i chat-ruden, eller ræk hånden op
5. Installér Connect Add-in: Klik på "Help > Install Adobe Connect Add-in", øverst til højre. Menupunktet forsvinder efter installa-tion.
6. Test lyd, hvis du har adgang til mikrofon , øverst i møderum: I møderum: Klik Meeting > Audio Setup Wizard.
7. Aktivér mikrofon: Klik på mikrofon-ikonet , øverst i møderum. Klik igen for at deaktivere mikrofon.
8. Aktivér kamera: Klik på kamera-ikon , øverst i møderum, og dernæst Start Sharing i videorude. Klik på pause-ikon i video-rude for at benytte et billede i stedet for video. Klik på igen for at deaktivere kamera.
9. Mødepli: Vær forsigtig med ikke at klikke på noget, med mindre du 100% kender funktionaliteten.
10. Quick Start Guide til funktionalitet i Connect: Klik på dette link for at åbne: seminars.adobe.acrobat.com/vqs-hosts/
Sprog Dansk http://seminars.adobe.acrobat.com/vqs-hosts/